God morgon. Mycket god.

Vilken underbar helg!
I fredags hämtade svärföräldrarna  (och Davids lillebror) alltså upp mig i Malmö (enligt tidigare blogginlägg) och vi hade en trevlig dag tillsammans. I lördags passade ovan nämna svärföräldrar sin yngsta dotters barn, så att denna dotter tillsammans med sin man kunde besöka oss En riktig BF-helg för deras del alltså. [Och i detta fallet betyder BF inte längre "beräknad födsel", vilket fortkortningen gjort sig bekant som i min värld på sistone.... utan istället Barn-Fritt.] Lillebror stannade kvar här från i fredags....
Tanken var från början att vi skulle måla huset. Men vädergudarna ville annorlunda (jag tror inte mankan beskylla Polman..eller?) och istället hade vi en lugn lördag tillsammans; lite småpyssel med altanen, grillade, besökte Marinfestivalen, spelade spel....
Klockan sprang iväg och det blev en sen kväll.

Det struntade lillfis totalt i och tyckte att det var dags att vakna vid sju. (Åt vid klockan 04 oxå) Det var bara att gå upp och underhålla honom lite. Underhålla = låta honom sitta upp i ens knäoch gärna sjunga lite sånger. Så fort man lägger honom ner blir det lite gälligt. Men efter lite underhållande och lite mat så stoppade jag honom i Davids famn.

När jag kom hem från en morgonpromenad i regnet med Minie möttes jag av denna gulliga syn. Båda mina älskade pojkar nanar gott...




Snart dags för frukost tillsammans allihop, 3 av 4 av syskonen Weber. Sen ska vi fortsätta umgås. Tror och hoppas att de inte ska åka hem än på ett tag!
Och om några timmar kommer världens goaste Camilla med sin Hampus och lilla Leia (5 dagar yngre än Alve) på besök. Då blir det rabarber- och jordgubbspaj. Ska bli så skoj att träffa dem, och få se deras lilla underverk.

Vill även passa på att säga att stort GRATTIS till Tomas och Angelica som igår födde (ja, jag tror att det var Angelica som stod för den biten...födandet alltså) en söt liten William. Eller "liten" är ju en definitionssak. Han väger nu lika mycket som Alve gör, 5 veckor gammal, och det skiljer bara en centimeter. Söt som socker i alla fall! Grattis, grattis!

Kommentarer
Postat av: Linda

Så himla sött! <3

2010-08-02 @ 17:25:52
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Erika

Sömn är väldigt gott, tittar på mannen bredvid mig i sängen o det ser väldigt skönt ut. Skall nog göra honom sällskap i drömmarna land!

2010-08-09 @ 01:29:07
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0