Jag och min (o)vän symaskinen.

Igår dammade jag av gamla Bettan (eller snarare Herr Husquarna), laddade med svart tråd och körde järnet hela kvällen. Jag har aldrig haft något vidare tålamod (såvida det inte gäller att sitta och klippa och klistra små pappersbitar, även kallat scrapbooking) och vi hann bli ovänner flera gånger under kvällens gång. Men till slut blev det OK. Här kommer resultaten.



Åkpåse nr. 1. Missnöjd.




Åkpåse nr. 2. Ännu mer missnöjd.(Har i skrivande stund redan åkt ner i soptunnan.)Alve är inte heller nöjd. Klockan är nästan midnatt, Alve har precis vaknat och det enda han har i tankarna är: Mat...NUUUU!




Filt. Nöjd!



Åkpåse nr.1 - version 2. Var så missnöjd att jag startade dagen idag med att sy om den. Bytte plats på blixtlåset så det hamnade i mitten istället för i ena sidan. För er som undrar varför det är ett hål i mitten kan jag meddela att det INTE är för att Alve ska kunna sticka ut snorren och kissa (han har blöja, you know) utan för att bältet till bilbarnstolen och sittvagnen ska komma igenom). Mer nöjd än innan i alla fall.



En groda i typ 'lappteknik'. Mest nöjd med denna, blev så söt.




Alve nanar gott i sin vagn på trappen, iklädd sin grodbody och filten. Även kuddskyddet är nysytt och gör att lilla huvudet inte viftar omkring för mycket. Vi ignorerade ju vagnens rekommendationer: "Använd sittvagnen från ca 6 månader". Varför inte 6 veckor? Vi vet väl bäst vad som funkar bäst för vår baby och oss? Och Alve trivs alldeles utmärkt i sittvagnen! Går ju att lägga ryggen ner så han ligger helt plant.


Kommentarer
Postat av: Vicky

Det står rek från 6 månader eftersom barnet ska vara stabil i nacken och vara så pass gammal att deras rygg orkar med att sitta upp lite längre stunder. Spädisar behöver ligga ner och sova större delen av dagen. Men om sittvagnen funkar att fälla så att han ligger helt rak (inte som i ett litet ägg) så borde den ju dunka lika bra som liggvagnen. Även om det för mig låter helt tokigt! Men min lilla tjej älskade sin liggvagn och sov många timmar i den...

2010-08-15 @ 19:26:43
Postat av: Vicky...igen...

Leia va 5.5 månad när vi bytte från ligg till sitt.

2010-08-15 @ 20:08:59
Postat av: EVA

Vicky: Ja, det var främst därför vi bytte till sittvagnen. Där kan han ligga med ryggen rak. Alternativet för Alve har ju varit att sitta i bilbarnstolen i liggvagnen när vi varit ute och gått och då har det varit "ägg-varianten" för ryggen. Men nu är alla nöjda! =)

2010-08-15 @ 21:44:04
Postat av: Lotta

Så himla fint du syr, vill också få inspirationen. Min tant Husqvarna har en mängd projekt som hon aldrig riktigt blir klar med...förstår inte varför. :0)

2010-08-16 @ 11:25:26
Postat av: Erika

Du är grym på att sy ser jag. Har fått i hop ett par baby filtar o någon åkpåse men that is it. Det har absolut inga dragkedjor och fina bokstäver på som du har.

2010-08-16 @ 22:51:06
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0