Snyggaste musen i stan.

Inga snuskiga tankar nu, hörrni!

I fredags fick jag min nya dator. (Idiotiska Schenker leverar sina paket till Åled. Fine, de kanske inte kör till Kvibille, men då kan man väl få hämta ut sitt paket i Halmstad som för det första är närmare och dessutom har man ju alltid vägarna dit då och då....det har man INTE till Åled!)

Mycket nöjd med datorn. Jag gillar ju lite ovanliga saker och tycker massa om färgen på denna Acer Aspire, 13". Den skiftar i lila/bronsfärg, beroende på ljuset... Riktigt nice! Dessutom har jag nu Windows 7 och Photoshop CS5. Min gamla dator var ju över 6 år gammal så det har ju hänt lite i utvecklingen. Mest gillar jag "post-it"-lapparna man kan sätta på skrivbordet med t.ex. "att-göra-listor". Hihi! Me like!

I alla fall... åter till musen. Eftersom internetsidan jag beställde ifrån klantade till det och skickade bekräftelse på att datorn var skickad trots att de inte gjort det...och inte verkade ha planer på det heller ifall inte en sur David skulle ringt dem efter 2 veckor, så skulle vi få datorn 200kr billigare (eller helt enkelt makulera ordern, vilket jag tyckte var en mycket dum idé eftersom jag inte hittat datorn i denna läckra färg någon annan stans!). Men direkt efter telefonsamtalet får jag istället ett mail om att jag får ett presentkort på 200kr som ska utnyttjas då man beställer på deras hemsida, inom en månad. Mycket orimligt, och definitivt inte vad företagsnissen och David kom överens om i telefonen 2 minuter tidigare. Mannen undrar om han som kompensation kan skicka med lite större minne till datorn. Nej, datorn har minne så det räcker (däremot borde mannen kanske ge lite extra minne till de på företaget som glömde packa och skicka iväg min order!). Under tiden hade jag hittat en sååååå fin trådlös mus. Kostade visserligen 326kr, men nu låter David riktigt sur i telefonen, vilket gör att mannen går med på att skicka med musen gratis, som kompensation.
Så...nu sitter jag här med den troligtvis snyggaste musen i stan, ja kanske i hela universum. Tycker jag i alla fall!




Kommentarer
Postat av: Louise

Jaaaa halledar! Finner dej här oxå!



Ja schenker är inte riktigt kloka i hövve, jag beställde ett par skor som skulle lev. med de för rätt länge sedan iofs. men ja, Matöppet i ålded.

hmm?? [ÅLED]?! tänkte jag! fan va sjukt. e ju närmare till fbg tycker man!:)

Kram från Grannen!

2010-08-23 @ 17:47:13
Postat av: Linda

Väldigt snygg, men vet du vad - Zeth köpte en cerise mus till mig! :)

2010-08-23 @ 19:57:12
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Erika

Fiiiin, visst är det roligt med lite mer designade saker till datorerna? Tur att mina användare på jobbet inte fått nyss om detta då hade vi aldrig fått iväg våra datorbeställningar!!

2010-08-24 @ 10:42:16
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Camilla

Tjusig värre!!



Vad hände med Mac-tankarna?

2010-08-25 @ 10:35:17
URL: http://www.metrobloggen.se/familjenolsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0