Three Working Webers

Det är ju inte helt fel att se tre Weber-män stå (och ligga! se bild nedan) med varsin pensel i handen, målandes vårt hus.
David och pappa Alf har varit flitiga hela helgen, Dennis har hjälp till då och då.... och jag har tagit hand om minsta Herr Weber samt skött markservicen; handlat, lagat mat, diskat.... och så klart ammat, ammat och ammat. Bra uppdelning enligt min åsikt!



Framsidan får för tillfället sin andra strykning.




Fångade David på bild, mitt i en nysning.




Svärfar, in action.




Dennis drog nitlotten och fick ligga under entrétrappen och måla.




Minie har suttit och tittat på, större delen av helgen.




Alve har sovit oroväckande mycket idag. Undrar hur natten kommer bli... =(




Förresten..hade en helt underbart trevlig kväll igår. Medan Alf och Dennis fortsatte måla en stund, för att därefter inta soffan för ett Vänner-maraton, traskade vi bort till familjen Ståhl för att vara med på "Baby-i-Kvibille-2010-festen". 8 Kvibille-par (4 med bebisar och 4 med mer eller mindre stora magar. Och nu syftade jag på de gravida tjejerna. Killarnas magar har jag i detta läge ingen åsikt om!) Lille Colin fick förresten dispens...han tittade ut redan den 22december tvåtusenNIO.
Vi åt, umgicks, pratade, skrattade.... och klockan var halv två innan mina ögonlock slutligen föll ihop. (Som tur var hade jag hunnit inta sängläge då...Min egen säng, ska tilläggas.) Förhoppningsvis stiftades lite nya bekantskaper. Om inte annat är det ju bra att ha lärt känna Alves framtida klasskompisars föräldrar.
Eftersom jag inte vet festdeltagarnas inställning till att figurera på bild på internet, får ni nöja er med en bild på mig och (en trött) lillfis.


Kommentarer
Postat av: Erika

Härligt att se att ni har kommit i gång med målningen. Kom i håg att dela upp det o 5 plankor målade är bättre än inga.

2010-08-30 @ 21:16:48
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ville bara tipsa om en blogg du antagligen kommer gilla. Hört talas om linasvilladesign.blogg.se. Mvh Emelie

2010-09-01 @ 19:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0