Utmanad.

Regler: Svara på frågorna om dig själv. I slutet av inlägget ger du den vidare till 5 andra bloggare och skriver till dem att de har en utmaning att hämta på din blogg.

1. Vad gjorde jag för 10 år sedan? Jag hade precis tagit studenten (Huuuu, vad gammal jag plötsligt kände mig!) Efter att under sommaren jobbat som simlärare i havet i Höllviken på förmiddagarna och i kiosken på en golfbana där det såldes både korv, chokladbollar och jägermeister, på eftermiddagarna....var jag värd en semesertripp i slutet av sommaren. Så undefär vid den här tiden låg jag nog vid stranden i Puerto Rico, Gran Canaria och slappade och läst en bok.

2. Vilka 5 saker finns på att-göra-listan idag?
1. Måla den sista lilla "pinnen" som ska sitta som räcke på vår altan, samt några 'pinnar' som ska bli spalje till sakerna som nämns i punkt nr 4.. Sen är altanen heeelt klar.
2. Gå en runda med barnvagnen och Minie och posta ett brev.
3. Skruva ihop de 60 små träbitarna jag sågade till igår, till ett litet ministaket (mini...inte Minie...har alltså inget med hunden att göra!) som ska vara runt odlingslådorna så inte jord och gräs tar sig in som objudna gäster.
4. Plantera de 3 rosenplantorna jag inhandlade igår (och som sk klättra på spaljen, nämnd i punkt nr. 1).
5., 5., 5. och ett gäng femmor till: Amma, byta blöja, gosa och pussa på Alve.
Jag lägger till punkt nr. 6 oxå: Tjata på mannen så han börjar måla huset medan jag håller på att beta av punkterna 1 till 5. 

 3. Godis jag gillar? Finns det icke-gott godis? Knappast (skulle vara såna där slemmiga marmeladsaker i så fall). Men två favoriter är choklad och lakrits. (Ger det pensionärspoäng att älska Marabou's "Frukt och mandel"?)

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär? Betala av huslån och CSN. Upptäcka världen Jobba 50% resten av livet så jag fick massa tid att umgås med min son...och min man, om han oxå skulle få för sig att vara lite merledig från jobbet. Skänka till närstående och behövande. (Nej, inte flytta till något lyxigare, jag trivs så bra så här!)

5
. Städer/orter jag bott i? Varberg, Halmstad, (sporadiskt i Falkenberg och Jönköping), Gissebäck (Nässjö), Tranås och nu Kvibille. (och där hade jag tänkt stanna!)

Då utmanar jag Linda, Erika, Camilla, Vicky och Mia

Kommentarer
Postat av: Erika

Hoppas jag får till något finurligt att skriva så att du lär dig lite mer om mig.

2010-08-11 @ 22:32:12
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0