Julafton á la 2010.

Rent teoretiskt är julafton över nu. Klockan har passerat midnatt. Men mitt sällskap sitter fortfarande och pratar, skrattar, äter skumtomtefudge, colaferarribilschokladfudge, risgrynsgrötspanacotta, dricker kaffe gjord i Davids nya kaffekokare...och har allmänt trevligt.
Alve somnade för bara en liten stund sedan, efter att ha varit vaken i stort sett hela dagen. Övertrött? Svar ja. Så hans sista paket öppnade vi i hans frånvaro.

Här kommer en sammanfattning av dagen:

- en mycket VIT jul. Både i naturen och för mig. Dock har det blivit några få öl och snaps för övriga sällskapet....

- det var skoj att ha julen hos sig själv och fixa med mat, duka o.s.v.

- servisen jag fick av mormor för måååånga år sedan har används för första gången. (Främst för att det är enda servisen där jag har fler än 6 tallrikar, men även för att det fanns många uppläggningsfat till....)

- Alve var kvällens stjärna och fick ca 36 gånger fler julklappar än mig. (med inte allt för stor överdrift!) Mycket nya fina kläder, lite leksaker och annat smått och gott som kan vara bra att ha, typ badrock, badankor och ryggsäck. Icke att förglömma min precis färdigstickade Pippi-tröja. Och en CD-spelare modell mini, så han kan spela sina vaggvisor.

- Själv fick jag (och David) bidrag till ett larm till huset, vilket var det enda vi önskat oss. TACK!  Och så fick jag en väldigt fin ljusstake av David, Ernst egen design. Mmm, den gillade jag!

- Är VÄLDIGT nöjd med årets gran, som vi själva sågat i skogen utanför Kvibille (ja, med tillstånd av markägaren!) Den går i guld, vitt och lila. Sååå mysig! (Eller går och går...det gör den ju inte. Den står ganska stilla och snällt i ett hörn!)

- Det är väldigt skönt att mina föräldrar och svärföräldrar kommer så bra överens. Vi har haft en så mysig dag tillsammans! Enda möjliga konflikten är när "mormor" och "farmor" bråkar om vem som ska gosa med Alve.

- Det blir väldigt mycket disk av 9 personer en hel dag....

- Man blir väldigt trött efter en julafton. GODNATT. (Bilder kommer en annan dag!)

Kommentarer
Postat av: Erika

Vi har med haft våra föräldrar i vårt egna hus på julafton. Mycket disk blir det men en så tyst diskmaskin som vi har så gör det inget att den går medans alla sitter kvar vid bordet. Vi har ingen annanstans att ta vägen direkt så annars det varit väldigt jobbigt. Hoppas Alve hann leka med alla klappar idag.

2010-12-25 @ 18:50:31
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0