3 vänner. 3 ovänner. 3 minnen

Tänkte börja med att presentera månadens tre vänner, utan inbördes ordning.

1. Lustgasen



Denna vän har redan blivit presenterad i ett tidigare blogginlägg, men tål att nämnas igen.

2. Amningsnappen



En riktig goding som följer med mig vart jag än ska. Även Alve gillar, tack och lov, denna vän! (men jag ammar även utan, och det funkar lika bra det, tycker Alve.)

3. Katharina



Denna trevliga granne gjorde något väldigt osvenskt och skrev till mig på facebook och gratulerade efter vårt bröllop, trots att vi inte kände varandra. Sen dess har det blivit ett par promenader m.m. Och jag ser fram emot många fler. Så glad att du hörde av dig!



Och så månadens 3 ovänner:

1. Alla jävla flugjävlar som envisas med att surra, men framför allt att sätta sig på en, när man ska försöka sova. Irriterande? Svar: JA!



2. Feber



Drabbades häromdagen av en massa feber.
[Sjung med alla]: "Temperaturen är hög uti kroppen, närmare 40 än 37,5. Så ska det vara när mjölken ska stockas, och så är fallet uti detta nu. Vi ammar, vi ammar, vi ammar, vi ammar...."

3. Gasmage



Stackars lilla bebis! Du verkar ha det riktigt jobbigt med magen. Krampar och grimaserar och vrider dig och gnäller och kan inte sova.... Sen kommer det en rejäl fis. Men det dröjer inte länge förrän det sätter igång igen...



Avslutningsvis 3 fysiska minnen från förlossningen:

På bronsplats:



På mitt ena låt sitter, trots massa skrubbande, fortfarande ett klistrigt märke från då de fäste apparaten som var kopplad till elektroderna som sattes fast på Alves huvud i slutet av förlossningen. 


På silverplats:



Självupplösande tråd betyder tydligen inte alls att den löser upp sig, utan snarare att den kravlar sig ur sin givna position då den tycker den utfört sitt uppdrag. Upphittad i trosorna häromdagen.


Och på en given förstaplats. Vilket minne från förlossningen som finns kvar skulle på något sätt kunna slå den guldklimp som damp ner på min famn efter alla slitsamma timmar?



Alve, så klart!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, att man var med på en lista! Så glad jag blir! Det känns verkligen som vi "funnit" varandra. Pomenad i början av veckan kanske?

2010-07-16 @ 22:27:12
Postat av: Evelina W

Hej Eva! Måste säga att det är såå kul att följa din blogg! Tips mot märket på låret är att gnugga med aceton på en bommulstuss. Hoppas Alves mage blir bättre och att du slipper sluta med mjölk. Har också haft amningsnapp för att min Ville inte kunde suga på rätt sätt. Han fick ont i magen utan den för att han antagligen svalde mycket luft. Vet att en del säger tvärt om och att många har åsikter om amningsnapp men för oss har det varit super, vi har den fortfarande. Enda nackdelen tycker jag är att man måste se till att ha den med överallt jämt. Kram Evelina

2010-07-17 @ 11:52:09
Postat av: Anette

Hejsan! Började läsa din blogg när vi skulle bygga hus å ert hus äventyr började nästan samtidigt som vårt å nu e det så härligt att få följa lilla Alve!(Har själv nyss fått en liten kille!!) Ett litet tips bara till hans gasiga mage...

Semper magdroppar har funkat för min pojk. Fins på apoteket. tack för en mysig blogg!!!

2010-07-17 @ 18:04:34
Postat av: vicky

Hahaha jag hade också ett sånt fint märke på benet! aceton is the shit!

2010-07-21 @ 17:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0