Ouiopidooo, jag vill ju va´som du-u-u!

Ouiopidooo, [med reservation för eventuell felstavning] jag vill ju va´som du-u-u….
Ja, Alve gör allt han kan för att få lika dana öron som sin pappa!

 

 

Kreativiteten här hemma flödar inte direkt nu för tiden. Man kan tvärtom säga att den är ganska så död. Idag gjorde jag dock en slags tavla till Alve med bilder från hans första dagar i livet. Inte helt nöjd…men nu fick den i alla fall bli som den blev. Får väl se hur länge den får hänga där. Har svårt att se en tonårig Alve med fjun-mustasch ha denna tavla på väggen.

 

                   

Istället för att vara kreativ sitter man ju oftast i soffan och matar, matar och matar… Inget fel med det, men det är ju lite synd att det inte går att kombinera med scrapbooking eller något annat mer kreativt än att sitta och glo rakt fram. (Vilket i och för sig aldrig händer, att jag glor rakt fram alltså…. Blir snarare att man vrålstirrar på ens lilla snuttande underverk timme ut och timme in!)

 

Nu har jag dock två erkännande att göra. Vet inte vilket av dem som är värst.

1.)    Jag har aldrig i hela mitt liv sett ett ”Vänner”-avsnitt på tv

2.)    Jag har bestämt mig för att göra det nu (inte ETT, utan ALLA!)

                                        

Hrmf, hrmf….David har hittat lite avsnitt någonstans på det vida internätet. Hrmpf,hrmf.. Eller rättare sagt 24 avsnitt per säsong och tio säsonger.  (totalt 240 avsnitt räknar jag snabbt & lätt, och lite stolt, ut…trots att matteläraren har sommarlov/semester/föräldraledigt…)

Hittills har vi sett (ja, faktikst David också!) fyra avsnitt. Ganska lagom sysselsättning medan man ammar.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Tycker inte att du ska ha någon ångest över att pysslandet ligger lite i träda just nu, du har ju fullt upp med annat för jösse namn;)

O du, du ska vara riktigt nöjd med tavlan! Mycket fin=) Och även om den inte kommer att hänga uppe tills Alve är tonåring så kommer bilderna att bestå i någon annan form!

Kram

2010-07-10 @ 20:16:47
URL: http://lela.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Inte ett enda avsnitt? Oj du har missat något vill jag lova. Titta o njut!

Har dåligt samvete över att jag inte berättat om garaget men det kommer.

2010-07-13 @ 12:55:51
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Evelina W

Du kommer bli frälst i Vänner, jag lovar. Verkligen på tiden att du/ni börjar titta.

2010-07-15 @ 23:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0