Uppdatering trädgård.

Har ju inte visat hur det gick med altanbygget. Nu har vi inte gjort något sedan Alve föddes,
dvs före midsommar, men inom några dagar hoppas jag att den ska bli helt klar!



Som ni ser saknas det vita spjälor på några av sidorna. Dessa hoppas jag orka måla inom en snar framtid så vi kan sätta upp dem,vilket är det sista som ska göras.



Från andra hållet, med odlingslådorna i förgrunden. Potatis, sallad, morötter, tomater, smultron, jordgubbar och sockerbönor ska kunna skördas så småningom.



Mumsigt!



Stockrosrabatten. (Tack Vicky!)



Mårbackaperlagoner som jag lyckats få att överleva sedan jag bodde i torpet. De har alltså hunnit med 2 år i Tranås och 3 månader i husvagn.



Smultronen på spaljen är redo att provsmakas. (Nej, jag köpte inte vita smultron för att det skulle matcha övrigt vitt, utan faktikst för att de röda var slut i butiken när jag skulle köpa dem!)


Kommentarer
Postat av: Erika

Ser jätte härligt ut och du har varit väldigt flitig med att odla i dina lådor ser jag. Hoppas du får ha skörden i fred från alla djur.

2010-07-20 @ 07:44:20
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: vicky

Säg till om du vill ha flera!! Såg att några vissnat för er...

2010-07-21 @ 17:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0