Sjukskriven.

Igår jobbade jag min sista dag på över ett år. Med blandade känslor....Det fick ett lite snabbare slut än vad som var tänkt.

I onsdags kväll var det skolavslutning och jag har verkligen bitit ihop för att kunna vara med eleverna varje dag fram tills dess så de skulle slippa vikarie. Vissa dagar har David nästan tvingat mig att stanna hemma, men utan resultat. Jag skulle till jobbet. Och jag fixade det!

Sedan återstod bara några studiedagar. Det som varit värst har ju nu på sistone varit värken i fötterna och jag såg fram emot några dagar fyllda med möten och liknande, där jag skulle få sitta still och inte belasta mina ömmande fotsulor. Men 'shi' fick jag. Redan på torsdagen (igår) fick jag hoppa in på fritids eftersom jag inte 'behövdes' på mötena eftersom jag ändå inte ska jobba till hösten.  
Efter en heldag på fritids Värkte och dunkade mina fötter något så kopiöst att jag knappt kunde sova inatt. Innan jag gick hem igår fick jag reda på att jag skulle få fortsätta vara på fritids ända till tisdag.

Imorse pratade jag med barnmorskan....och det var inget snack om saken. Sjukskrivning. Jag försökte ändå prata med rektorn igår och säga att jag inte KUNDE vara på fritids med mina fossingar....men helt utan förståelse. Så nu blev resultatet istället att jag inte återvänder till skolan mer... 

Idag har jag varit duktig flicka och tillbringat mesta tiden i sängen som jag ordinerades. Men det är 4 veckor kvar till Alve "ska" ploppa ut....vet inte hur jag ska stå ut med att vara still så länge...

Så här känns mina fossingar. Kedjan kanske vore något för mig oxå.....så jag inte smiter från sängen.... Det är ju roligare att bygga altan, plantera växer och ungefär en miljon andra saker än att ligga still! 

Kommentarer
Postat av: vicky

Älskade du! Jag vet precis hur du känner det! Mina fötter och mina ben och min rygg höll på att döda mig i slutet! Jag va hemma sista månaden också. Det är guld värt! Plus att jag omöjligt kunde jobba eftersom jag inte kom in på lagret för magen va så stor att jag inte ens kom igenom dörren! Sov allt du kan! Och vila även om det är tråkigt och du är så rastlös att du inte vet vart du ska ta vägen! Titta på film! Skäm bort dig! Duscha massor i lugn och ro, det kommer du inte kunna göra sen! Tänker på dig massor!!!

2010-06-21 @ 01:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0