Smått & gott här hemma.

Lite nya foton på lite smått och gott som det pysslats med här hemma på sistone.

  

Jag är NOLL intresserad av kronprinsessans bröllop. Men i avslutningspresent fick jag ett presentkort på ett konditori, av en elev. Idag när jag var där strax innan stängning var det mesta slut, men jag slog till med två prinsessbröllopsbakelser. Även Minie gillade den rosa grädden! I bakelsen satt även en svensk flagga...som var rolig att leka med!






Vad heter dessa underbara växter? De satt i en bukett jag fick av en elev i avslutningspresent.




Köpte en fåtölj på IKEA för 79kr. Kändes perfekt att sitta och amma i. Men den var lite tråkig så jag köpte ett nalletyg och piffade till den lite!




Vår 70-åriga söta granne har precis träffat en ny 'flickvän'. Denna trevliga dam kom idag in och gav mig en liten bukett med rosor från hennes enorma trädgård. De luktar ljuvligt!




Den lilla utskjutande delen av altanen är nästan klar (dock saknas räcket)! Vi tog fram de nya utemöblerna (som jag var förutseende och köpte i höstas när det var 30% rabatt) oxå.




Pelargoner kan vara ganska fina tycker jag....behöver inte alls vara tantiga. (Röda är dock ingen favorit hos mig) Bakom står en änglatrumpet som jag har vårdat sedan den var en 3cm lång baby.




Fått lite pelargonsticklingar av mamma som planterats i uråldriga zinkbaljor (men som lika gärna kunde vara köpta för en dyr peng i nån mysig inredningsbutik idag).




Egenbyggd spalje där min "brudslöja" ska klättra. 




En lite större spalje där jag hängt några plantor med vita smultron. Dock hänger spaljen för tillfället på fel vägg eftersom planket där den ska sitta ännu inte är tillverkat.




I bröllopspresent av min gamle vän Carolina fick jag presentkort på plantagen. Toppen! Finns det något lyxigare än att få gå och välja och vraka utan att det kostar något. Bl.a. köpte jag dessa växter som jag planterade och satte utanför entrén.




Delen av trädgården med bärbuskar. Två olika sorters blåbär, 3 fläderplantor (varav en "Black Beauty"), en hallonplata, en björnbär, 3 röda vinbär, 2 svarta vinbär, en vita vinbär, gröna krusbär, röda krusbär....




Dagen avslutades med en supergod gorgonzola-kyckling på den färdiga delen av altanen medan solen höll på att gå ner över fälten. (Tack för recept-tipset Ulrika!)


Kommentarer
Postat av: vicky

Jag rekommenderar kuddar i stolen om du ska amma i den! Köp många billiga kuddar på ikea (om du inte redan gjort det till magen...), du kommer behöva dom! Underbara blommor! Det finns stockrosor och höstanemon som väntar på er här på videbackegatan!

2010-06-21 @ 01:21:20
Postat av: Erika

Zinkhinkar i massor är en dröm, vilken lyx att ha tillgång till så många.

Spaljéerna var inte dålig de heller, har du snickrat dem själv sa du?

Utemöblerna var klockrena på den snutten.

....tänk när man får lov att sitta ute i kvällssolen o äta hemlagad mat i lugn o ro....

2010-06-22 @ 21:50:57
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0