Äckelmat och loppisfynd.

Idag hade vi kokta grönsaker till maten. David tyckte vi skulle mixa lite (givetvis osaltade) grönsaker och ge Alve. Så vi mixade några ärtor, broccoli och nån kokt morotsskiva & blandade med bröstmjölk. Jag VET att det är allra bäst att testa en sak i taget, men nu gjorde vi alltså inte det. Fy skäms på oss. Vad tyckte då Alve?

En bild säger mer än tusen ord. Men TRE bilder förklarar ännu bättre...







Igår var det loppis i Mellby gamla skola. Jag åkte dit med x antal kassar med barnsaker och en del inredningsprylar. Tillsammans med 5 andra barnmammor stod jag där ett par timmar och hoppades att bli av med lite saker. Tyvärr var det inga baby-föräldrar som kom så jag tror knappt jag blev av med en enda barnpryl. Dock en del av inredningssakerna så allt som allt gick jag ungefär plus minus noll. Men då köpte jag en jättefin cykel till Alve (som tyvärr står i grannens lada nu och det är alldeles för kallt & ruggigt ute för att jag ska bege mig ut i min morgonrock för att fota!). Det blev även en kepsmössa (typ Emil i lönneberga. Tack Titti!), en tröja (givetvis även den till Alve. Tack Ylva!), en CD med vaggvisor (Tack Helene) samt följande:

 
Den vita krukan till höger i köksfönstret. Kanonfin, 20kr! Tack Helene!


Lykta, 10kr! Tack igen Helene!

Nöjd med dagen!

Nu blir det mys i soffan med en Honungs Pomelo. Aldrig testat innan, så det ska bli spännande. Enligt mina googlingar (så klart!) ska det smaka som en gigantisk, fast söt, citrusfrukt.

Kvällens projekt är även "bli-bra-på-barnmat". När Alve somnat och David tittar på film i soffan tänkte jag sätta mig med datorn i knät, med sällskap av google samt ett gäng föräldra-tidningar jag samlat ihop som berör ämnet barnmat, och skriva ihop min egen lilla sammanfattning. Ni som känner mig vet ju att när jag väl går in för något...ja, då gör jag det rejält! 

Och slutligen - ett SUPERTACK till bästaste Tommy som hjälpt mig att lägga in den nya headern. Satt och lekte lite i photoshop häromdagen..sen sen skickade jag bara bilden till honom, så "url'ade" han den och lade in den hos mig! TACK, TACK, TACK!


Kommentarer
Postat av: Erika

Jätte fin header! Har bara inte ro att sitta o leka o lära i Photoshop, kommer nog en dag för mig med.

2010-10-18 @ 21:59:22
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Vicky

Vi började med att ge Leia gröt sedan majs...trots att man ska vänta med majs för att de e så sött... Men ett hett tips är att ge en smak åt gången ;) Broccoli tyckte inte Leia om i början. Morötter va dock en hit! Jag har dock aldrig blandat med bröstmjölk eller ersättning, tyckte de va så slabbigt... Du vet att jag finns här om du vill bolla idéer! Finns förresten en galet bra Tupperwaregrej till att göra barnmat med!!!

2010-10-19 @ 22:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0