Bröstcancer hit och dit.

Igår fick jag hem ett erbjudande i brevlådan om att teckna en bröstvancerförsäkring. För 79kr i månaden skulle jag vara försäkrad vilket betydde att jag (ifall jag drabbas) får ett engångsbelopp på 100 000:- plus 5 000:- i månaden. Har ni oxå fått hem det? Hur resonerar ni? Jag väljer nog att inte teckna försäkringen...

Däremot gjorde jag cupcakes igår som jag döpte till "bröstcancer-cupcakes". Så mycket "Rosa bandet" överallt. Man kan ju t.o.m köpa en rosa mycket söt skruvdragarare på Claes Ohlson! Dessa fick rosa glitterströssel och hjärtan på sig och jag nöjde mig med att tänka på de stackare som drabbats av bröstcancer, medan jag åt muffinsen...
...vilka nog var de godaste muffins jag ätit i hela mitt liv. (Vad är det för skillnad på muffins och cupcakes någon? Kalina eller Linda K kan nog svara....)
Chokladmuffins med hela chokladbitar i och en frosting av vit choklad. MUMS!



Till detta drack vi Kärleks-te och tittade på "Bonde söker fru" (på tv4play, eftersom vi fortfarande inte har tv). Snacka om myskväll.



Vi inledde förresten kvällen med en riktigt höstig soppa.


Kommentarer
Postat av: Vicky

Muffins är det svenska namnet på cupcakes. Muffin på engelska är något helt annat! Googla!

2010-10-14 @ 23:50:31
Postat av: Maria

Jag tecknade denna försäkring för några år sen, jag betalar 61:- i månaden. Min mamma och moster har haft bröstcancer så risken att jag får det är väl ganska stor.. Då tycker jag att det kan va bra att slippa "oroa" sig över pengar. Med dagens sjukförsäkringsregler är det ju inte säkert att man kan bli helt sjukskriven, några jag känner har tvingats jobba fast dom har gått på cellgiftsbehandling.. Jag tycker man ska få välja själv om man vill eller inte vill jobba i det läget, även om man kanske mår relativt bra så kanske man vill fokusera på annat och då kan dom pengarna vara bra om man nu inte får fr försäkringskassan.

2010-10-15 @ 05:29:41
URL: http://zoobie.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag tror att det måste vara frosting på för att det ska vara en cupcake! : )

2010-10-15 @ 07:00:13
Postat av: Cecilia

Tyckte det lät som en bra försäkring, måste googlas...jag har aldrig hört om den tidigare, varför är du inte intresserad utav den om jag får fråga?

2010-10-15 @ 12:09:45
Postat av: Linda

Det är som Rebecka skriver att det måste vara dekorerade muffins för att vara cupcakes. Cupcakes har alltid frosting, grädde, strössel osv.

2010-10-15 @ 13:26:08
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: EVA WEBER

TACK för infon, både om cupcakesen/muffinsen och försäkringen. Kollade engelska ordlistan nu. Hehe, det var ju gulligt vad muffins heter på brittisk engelska: Queen cake! Men precis som du/ni skriver så är cupcake det amerikanska namnet. Så teoretiskt sätt borde man få kalla "tråkiga och nakna" muffins oxå för cupcakes.

Och engelska "muffin"= tebröd som äts varmt med smör



p.s. Hittade såååå fint "vinterströssel" idag i affären! Med bl.a. vita socker-snöflingar! Myyyys!

2010-10-15 @ 19:48:26
Postat av: Linda

Cupcakes brukar vara i sötare och lättare i konsistensen än muffins. Cupcakes har frosting ovanpå och är som en slags tårta fast i portionsform :)

2010-10-17 @ 18:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0