Höst på min planet

Jag har kommit fram till att jag fullkomligt ÄLSKAR de kvällar vi har tillsammans i familjen. När David inte har fotboll och vi kan vara hemma tillsammans. Äter något gott, tittar på nåt skoj på "tv" (streamat från nätet). David gosar med Alve och jag kan pyssla med något som man inte hinner med när man har en underbar liten bebis att ta hand om. Arbetsrummet behövs inte längre. Jag tar med mig både scrap-pyssel och symaskinen in i vardagsrummet så vi kan vara tillsammans allihop. Har ju även blivit ett och annat målningsprojekt här på golvet... Ikväll ska hammarlacken fram, och grindarna ska börja målas.

Dagens inlägg är tredelat, med ganska skilda saker...

1.) Erika har ett tag nu "tjatat" om att jag ska ta bilder som visar huset i sin höstskrud. Det kommer, det kommer...take it easy. Här kommer en liten försmak. Årets tomater ligger och mognar i köksfönstret. Tror bestämt att jag ska döpa om "bananfluga" till "tomatfluga" så där lite inofficiellt....för sjutton var de svärmar runt tomaterna.



2. Alve vill ju gärna stå upp (typ JÄMT!) Men Alve har storlek 15 på fossingar och halksockorna börjar oftast i storlek 18-19. Innan dess är det oftast inte gummipluttar under fötterna, vilket gör det halkigt för lilleman. Så idag köpte jag ett par skor som han kan stå stabilt med, utan att se ut som Bambi. Nu är bilden inte den bästa för jag har använt "skärmklippsverktyget" ur den film som finns på youtube (Alve - Smask och nya skor). Han sover just nu gott i min famn, så jag vill inte sätta på honom skorna igen för att fota.


Superfina brun/vit-rutiga (fake)Converse

3. Handlar oxå om Alve, inte helt otippat! För bara ca 10 minuter sedan lade jag honom på lekmattan. Och VIPS så vände han på sig från mage till rygg. Hann precis få fram videokameran innan han gjorde det gång nr. 3. Sen även nr. 3 och nr. 4.... Men sen blev han trött och somnade snabbt i min famn. (Youtube: Alve - Åhhhhhh..... runt!)

p.s. Lars Winnerbäck figuerar inte så ofta i vårt hem/mitt liv längre. Men då och då sätter jag på honom (inget snuskigt!) och förundras över hur bra han är. Idag har jag diggat "Höst på min planet"....


Kommentarer
Postat av: Erika

Höst på min planet ja verkligen. Den här veckan har det varit super höstväder.

Sedan vill jag inte säga att jag har tjatat.....kan tjata mycket, mycket. Fråga sambon!

Fake Conversen ser jätte fräcka ut på lillkillen. Vad har det blivit på symaskinen?

2010-10-01 @ 21:19:17
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Linda

Jo precis! Du ska koka hela konservburken i kastrullen :) Ta en som du är lite mindre rädd om för min blev lite sliten... Har du en tryckkokare så tror jag det räcker att koka i 20 minuter. Eftersom jag är laktosintolerant så vågade jag inte äta efterrätten men de jag bjöd verkade tycka det var gott!

2010-10-07 @ 17:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0