Stolt.

TACK familjen Stolt för de hemmaodlade squashen vi fick!!! Jag har aldrig ätit squash innan så efter lite googlande på squash-recept var det idag dags att testa.
Gjorde två varianter: Urgrävd squash fylld med tomat, soltorkad tomat och fetaost. In i ugnen 45 min.
Och squashskivor doppade i mjöl + grovt olivsalt och sen i uppvispat ägg innan de stektes. Gott bägge delar, men måste jag välja (vilket visserligen ingen annan än mina hjärn-troll tvingar mig till!) så var nog andra nämda varianten godast.



Jag och Alve tog förresten en spontan-tripp till Varberg idag. När Davids klocka ringde imorse och jag redan var vaken för lilleman varit hungrig, funderade jag som vanligt på vad dagen skulle innehålla. Kalendern var totalt TOM. Efter 2sekunders grubblande bestämde jag fick för att snabbpacka Alves skötväska, slänga på oss lite kläder och följa med när David åkte till jobbet. Gick från jobbet till stationen, vilket blev en rask promenad (i slutet galet spring-rask!) på en timme, inklusive lite förvirrat irrande i ett sommarstugeområde där alla grindar förutom EN (som jag kom in genom) var låsta, vilket betydde att jag var tvungen att efter allt irrande traska (snarare rusa!) ut samma väg. [jäklar..lång mening. Hängde ni med?] Dessutom var järnvägsövergången som jag tänkt använda för att gena till staionen avständ pga vägarbete, så det blev väääääldigt bråttom i slutet då jag hade lång väg kvar men lite tid. Men ca 1½ minut innan avgång flåsade vi (eller snarare JAG, Alve skrek mest...) upp på tåget. PUST!
Väl i Varberg blev det två riktiga långpromenader med mamma/mormor.
Shoppade lite; paket till Alves kompis 1-årskalas, julklapp till Alve, ett sprut-djur till Alve (som han ska ha när han badar och som kan bus-spruta honom lite i ansiktet) Det är en ljusblå krokodil med guldig rygg, by the way. Och små burkar att lägga hemmalagad Alve-mat i (som kan frysas, micras och diskmaskindiskas). Visioner kan man ju ha.... Men vem vet, sen står jag säkert där på Willys och väljer bland barnmatsburkarna ändå....

Sen åkte jag med mamma och pappa hem på deras färd till sommarstugan i Skåne. Nu har middagens precis avnjutits och vi kollar på Idol (sänds ju live på tv4play). Yeeei!


.
.
.
.
.
.
Skulle jag kunna ändra storlek på texten skulle jag göra det nu (vet inte om det går här på bloggen... i alla fall ingen kunskap som jag besitter!). Äckelmagade ombedes sluta läsa.
NU!
Tror inte jag kan skylla på squashen, men middagen avslutades med att jag gick (rusade) till toa och spydde upp allt + lite till, igen. Mår fortfarande illa... Märkligt! Undrar varför!

Lillfisen (som idag varit storfisen) sover gott i soffan här bredvid. MYSKVÄLL! 

Kommentarer
Postat av: Linda

Du kanske är allergisk? Jag är allergisk mot hasselnötter och koffein - det kommer upp igen. Men det känner jag så fort jag stoppar det i munnen i princip. Det börjar vattnas och jag spyr. Inte för att jag inte tycker om det, utan för att jag inte tål det helt enkelt.



Kram kram

2010-10-16 @ 17:36:59
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: EVA WEBER

Mammas kommentar var: är du gravid? Hmmm, nä, det skulle vara lite väl tätt mellan barnen enligt min åsikt! =)

2010-10-16 @ 17:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0