Höstmys, hoppgunga och bär-skallar.

Alve myser på höstpromenaden, iklädd nya Laban-mössan från farmor.



Igår testade Alve en hoppgunga hos Olivia. Trots att han är lite pluttig för en sådan pryl, verkade han gilla den. Vad gör mamma då? Direkt in på Blocket, hittar en snygg hoppgunga (100kr, ser heeelt ny ut), åker till Tvååker direkt och hämtar den, hem och montera...och stoppa ner lillprinsen i den. Åh, han gillar! Och dessutom är han galet söt. Så liten att inte armarna sticker ut. Men han trampar omkring och studsar lite och uppskattar det betydligt mer än om man lägger honom i tex en babysitter. Alve nöjd. Mamma och pappa nöjda!

Spelade även in en liten filmsnutt på hans första gång i hoppgungan.





När man skuttat runt ett tag blir man trött. Hoppgungan funkar utmärkt att sova i oxå!



Idag när vi var ute och gick med Katharina och Olivia såg våra sötnosar ut som små bär. Alve fick en blåbärsmössa av Fru Stolt förra söndagen, och Olivia har en jordgubbsmössa. Titta vad söta de är!






Nu känns det som en enorm skillnad mellan Alve och Olivia, men om bara några månader kommer skillnaderna nog ha minskat otroligt mycket. De kommer ju bli klasskompisar så småningom!

Jag är så obeskrivligt glad att jag har dessa två goa tjejer i mitt liv! Vad skulle jag göra utan alla våra långa promenader och ännu längre samtal?!


Kommentarer
Postat av: lovisa.

Så himla söt!

Förresten så passar du jättebra som brunett, du blev helt plötsligt väldigt mycket "mamma".

Åh, jag vill komma och hälsa på någon dag (:

2010-09-19 @ 21:41:00
URL: http://ohreaaally.blogspot.com
Postat av: Vicky

Gud mitt hjärta stannade för en sekund där! Hans nacke!! Akta hans nacke! Hoppgunga e väl i alla fall lite för tidigt!?!

2010-09-19 @ 22:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0