Icke-mammor undanbedes.

Alla som själv inte har små barn undanbedes att läsa. Och även för er som HAR barn, så kommer detta vara ett ruskigt tråkigt inlägg. Det är precis ett sånt där blogg-inlägg som jag ALDRIG skulle göra, hade jag bestämt mig för. Men håll i er, nu kommer det ändå....

Idag har sötaste, underbaraste lilla Alve sovit 8h i sträck. Han slockade i pappas famn vid 21-tiden, och vaknade vid 05. (Det var bra mycket senare än jag själv vaknat av sprängande bröst.) 8 TIMMAR! Vad hände? Han sov ju 4-6h för ett tag sedan, men de senaste veckorna har det blivit 2-3h igen. Och så plötsligt smackar han in en åttatimmarsnatt! Varför? Vad är då "receptet" just denna dag?

Dagens recept för 8h-sömn
- babyrytmik (trött redan här, för han sov sig igenom halva passet!)
- promenad, då han höll sig vaken (och var väldigt gnällig!) hela timmen.
- äta, äta äta...och sova lite på soffan
- vara social och umgås med trevligt folk
- ytterligen en promenad då man höll sig vaken.
- äta 90ml ersättning + så mycket man vill ha av mammas boppar.
- somna klockan 21....
- ..... och sov till 05.

Egentligen inget annorlunda eller ovanligt. Jo, det skulle i så fall vara att han inte sov i vagnen, vilket han alltid gör. Brukar inte gå många hundra meter innan ögonen faller ihop. Idag var det som sagt ganska gnälligt. Jag tycker mig sig att gnälligheten tenderar att öka då jag ätit apelsin. Ska testa att hålla mig ifrån citrusfrukter. Å andra sidan kanske det var just gnälligheten som gjorde honom utmattad....så vill jag ha en långsovare kanske jag ska trycka i mig ett kg apelsiner dagen innan. =)

Här har Alve slocknat i soffan. Pappa var tvungen att lägga ifrån sig honom, och så här sover Alve GÄRNA, liggandes på mage på en av soffkuddarna.




Och här kommer några bilder från i förrgår.










Pappa busar med Alves läppar, vilket resulterar i att han räcker ut tungan.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: lovisa.

Även för oss icke-mammor kan det vara kul att läsa om sånt här, det är ju sånt som händer i ditt liv :)

Han är så go din pojk! Hoppas allt är bra med er! KRAM

2010-09-23 @ 07:21:24
URL: http://thewayintomymind.blogspot.com
Postat av: Vicky

Leias rekord är 14timmar i sträck :) Men hon är inte som alla andra har jag förstått... Hon har sovit hela nätter (ca 22-9) sen hon va 3 dagar gammal...

2010-09-23 @ 16:52:39
Postat av: Kalina

Söta Eva =) Det är ok att skriva sånt. Jag njuter av att läsa din blogg. Du är lycklig för sånt man är lycklig över. Tex att få sova i 8 timmar eller ja att Alve sover i 8 timmar. Lite avis att jag missade dig när du var hos min syster. Men jag jobbade =( Kram

Ps tänker på er jätte mycket <3

2010-09-24 @ 08:05:27
Postat av: Evelina W

Härligt att han sover bra!! Vad söt han är när han ligger på magen och sover över kudden:) Kram från mig och Ville

2010-09-24 @ 08:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0