ÖF, Tretorn och bak-värk...nej, bakverk

Dagen inleddes med ett besök på Öppna Förskolan (ÖF) i Oskarström. Tänkte besöka lite olika förskolor runt omkring (finns ju tyvärr ingen i Kvibille) och se vilken vi gillar bäst. Kanske blir det en listen lista med poängsättning! =)

Därefter stadsbesök. Köpte bl.a.  godis i färger som matchar söndagens dukning. Gick förbi "Myrorna" och fick ett infall att gå in. Av någon konstig anledning drogs jag till barnavdelningen...
Gjorde några riktiga fynd:



Jättefina Tretorns-stövar, storlek 20. Vad gör det att det står "Emma" inuti när man betalar 20kr för dem?! Galet bra. Kostar 299kr nya!



Vad kallar man en sån här? Bad- och soldräkt? Det är i alla fall en sån som små sötnosar har på stranden för att inte bränna sig. Ska passa en 1-åring enligt märkningen, så vi får väl se om den passar en oerhört snabbväxande Weber-gullunge nästa sommar. 15kr.



Supersöt skojrta i "Alves färger", brunt och ljusblått. Väldigt skrynklig, men eftersom jag ändå ska börja med att tvätta den så brydde jag mig inte om att stryka innan jag fotade den. Storlek 74, så det dröjer ju lite innan han kan ha den. Inte supersmidigt att sätta på en bebis skjorta, men vill man vara fin får man (och mamma) lida pin.

Som jag sagt och visat ett par gånger innan så gillar lillprins att ligga på magen på soffkuddarna....



Nu har han somnat, så jag ska passa på att baka lite inför söndagen...


Kommentarer
Postat av: Erika

Alla typ av fynd är roliga. Hoppas du hänger på höstutmaningen!

2010-09-24 @ 22:08:50
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Vicky

Sötnos storl 74 kommer fortare än du tror :) Leia har 80 nu och hon är 10mån... Riktigt fina fynd! Grymt fina stövlar! Kolla bara så att där inte är märke av Emmas fötter inne i stövlarna. Är där det ska du inte låta prinsen gå i dom för då ändras hans fötter av hennes avtryck...lite skohandlartips! Skjortan va helt ljuvlig!! Massa kramar till er alla

2010-09-25 @ 12:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0