Redan november?

Är det redan november? Ja, visst böjar löven både skifta färg och falla från träden. Och det blir mörkt på tokför snabbt på kvällarna. Men det är inte därför jag tror att vi på något sätt hoppade över oktober månad. Nej, anledningen är att jag idag förmiddag fick ett sms som löd: "Vad önskar sig min fru i födelsedagspresent?" Mycket annorlunda fråga, då min man inte brukar ha såna saker i åtanke förrän några dagar innan högtiden (julafton m.m.) går av stapeln. Jag svarar helt ärligt att jag har allt jag önskar mig och det enda jag kan komma på skulle kunna stå på önskelistan är:
-3 storstädningar
-27 långpromenader
-482 kramar

Fick då tillbaka ett sms om att jag var tråkig, och att det egentligen inte spelade så stor roll vad jag sade eftersom han redan kommit på vad han skulle köpa. Han undrade även om det var OK att ge mig presenten idag, samt att han skulle bli sen hem. Någon hade visst ett ärende efter jobbet.... =)

Jag blir ju så klart sjukt nyfiken och börjar spåna på vad det kan vara. När jag lite senare läser i nån gratistidning om Halmstad ser jag att Tomas Petersson ska han nån jubileumsshow. Det kanske kan vara biljetter till något sådant?! I så fall förstår jag varför han inte kan vänta med att uppvakta mig förrän november...showen kanske är innan dess.

De tankarna raserades då han ringer och frågar efter mina 4 sista siffror i personnumret. Eller, för att vara exakt, han FRÅGADE inte efter dem, utan rabblade upp dem och dubbelkollade att de stämde. Helt rätt! Duktig man!
Man behöver INTE ange hela mitt personnummer när man ska beställa biljetter till en TomasPetersson-show! Vad kunde det då vara? Kanske nån elektronikpryl!? Då brukar man ju få lämna personnummer när man skaffar försäkringen... Men hur kul tycker jag det är med elektronikprylar? (Jo, kameran kanske...Men inte mycket annat.)  Säkert något som han främst själv tycker är kul, tänker jag....liiiiite irriterat.

Strax efter 18 kommer han hem, bärandes på något stort...och med en filt över. (Hade inte slagit in den.)
Fick öppna direkt! Jag fick Minie till att bita tag i filten och dra iväg med den....

...och där uppenbarade sig....

...en SYMASKIN!

Jag älskar ju att sy (när det går som jag vill!) och har redan en aldeles finfin Husqvarna, modell stenåldern. Kan både sy framåt, bakåt och sicksack. Igår kväll satt jag och sydde hela kvällen...det var tydligen då (efter ett helt gäng med svordomar från min sida av soffan, då undertråden ständigt trasslade sig) som älsklingen fick idén till presenten. Och om några veckor ska jag (och Katharina) gå en kurs i "Sy barnkläder". Så därför tyckte alltså världens bästa man att jag var förtjänt av en ny maskin. Och vet ni vad den kan? Den kan sy bokstäver! Och inte nog med det! Håll i er nu! DEN KAN SY HUSVAGNAR! Det ni! Hehe.....

Så nu har jag en superfin Husqvarna Viking Emerald 203 i min ägo och jag är SÅÅÅ nöjd! Det är den bästa present jag någonsin fått! Jag skulle aldrig kosta på mig en sån själv. Var ju nöjd med min stenåldersmaskin. Men efter att ha läst halva instruktionsboken så är jag såååå förundrad och såååå nöjd! Inte klokt vad små maskiner kan göra! Det här ska bli skoj!

Och TACK än en gång älskade älskling! You're simply the best!

                            

OJ! Lade ni märke till att detta höll på att bli ett blogginlägg där Alve inte ens nämndes? Det blir det ändring på nu. Idag fick Alve sin första vaccination (blev ju 3 månader igår). Skrek som en stucken gris, så han höll på att tappa andan lät det som, i ca 7 sekunder. Sen stoppade jag in boppen i munnen på honom och allt var frid och fröjd. Var lite smågnällig när vi skulle ut och gå kvällspromenad, men somnade sen och har sovit sen dess. Köpte värkstillande till honom för säkerhets skull, efter rekommendationer från BVC-sköterskorna, eftersom majoriteten tydligen får ont, blir gnälliga och får feber. Men det verkar vara lugnt än så länge. Får väl se hur natten blir, nu när han somnade redan vid 19.45. Så här glad var man när man kom hem från vårdcentralen.



P.s. Det var ju namngivningsfest i söndag. Kommer inlägg om det så småningom, när jag orkar! Nu blir det sängen... Ögonen går i kors. Imorn ska jag bekanta mig mer med min nya kompis symaskinen, och så är det rytmik. Och på eftermiddagen och kvällen ska jag och lillprins till Helsingborg....  God natt, alla!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh så gulligt av honom ;)

2010-09-29 @ 15:42:07
Postat av: Vicky

Gud en sån bra present! Ser fram emot att få se färdiga resultat av vad den kan göra!

2010-09-30 @ 10:19:34
Postat av: Erika

Vilken karl du har!!! Visst är det roligt med tekniska leksaker.....om det är inom de områden.

2010-10-01 @ 20:20:36
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0