Smått å gott....väldigt gott. Och mycket gått.

Igår var en nästan alldeles perfekt lördag.

Den inleddes med en lång promenad med Katharina (och Alve och Minie & hennes Olivia, så klart!). Alltid lika trevligt att få prata av sig lite. Och dessutom traska omkring i Kvibilles mysiga natur...

Enda lilla molnet på den (faktikst!) soliga himlen denna dag var att David spelade match och lämnade oss övriga ensamma flera timmar. Men då åkte vi till stan för att fixa en present till David. Han har av olika anledningar inte fått sin födelsedagspresent än (Hade match som tränaren inte ville han skulle missa när det var inplanerat att vi skulle 'utföra' presenten, sen blev jag jättegravid, sen kom Alve som tyvärr inte kan följa med osv... Men jag avslöjar inte vad det är, för det kanske kan bli en present i framtiden...)
I fredags fick David 4st "paket-poäng" som försenad födelsedagspresent. Han kommer senare att få fler "paket-poäng" vid speciella tillfällen. När han samlat ihop 10st kommer han kunna lämna in dem till undertecknad och då få en lite större present. Och det var alltså denna present jag åkte för att fixa lite med igår.... Han är nu väldigt nyfiken på när han gjort sig förtjänt av de andra "paket-poängen". Kan det vara nr han målar huset?

Därefter åkte jag till en (för mig) ny scrapbookingbutik i Laholm eftersom jag var i stort behov av album. Sen blev det ju visserligen lite papper oxå! =)

Hann knappt komma hem förrän världens bästa Katharina hörde av sig igen...  Dags för en ny promenad, 1½h lång. Att vi kan ha så mycket att prata om förstår jag inte...men det är inte tyst många sekunder när vi är ute och går.

Sen hade jag bråttom med att förbereda inför kvällen då vi fick besök av systeryster och henens 'gubbe'. Trevligt, som vanligt. Vi grillade, turades om att gosa med Alve, pratade skit ..... Eftersom gästerna inte vill vara med på bild, kommer här istället ett foto på efterrätten; blåbärspannacotta - väldigt gott!



Och avslutningsvis en bild på världens två allra bästaste!



Nu är det dags att ta itu med söndagen...

Kommentarer
Postat av: Erika

Paket poäng......nu blir jag väldigt nyfiken.

2010-09-06 @ 20:32:20
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0