Att ta till flaskan....

...ja, det är väl inget vi direkt gör i vår familj.

Men Annie testade igår innan hon skulle lägga sig. Hon myste i pappas famn och det gick hur bra som helst. Hon tyckte dock att det var så gosigt att ligga där så det dröjde inte länge förrän hon nanade gott!



Alve är verkligen hur gullig som helst mot sin lillasyster. Och över lag är han så otroligt snäll och medgörlig för tillfället. Och det belönas man för. Främst mycket gos och snälla ord från mamma och pappa, så klart.... Men sen kan ju inte mamma låta bli att skämma bort honom lite oxå. På loppis hittade mamma ett Teletubbieshus för 30kr (kostar 400-500kr nytt!). Dessutom fick vi det hemlevererat av den snälla säljaren. Jag brydde mig inte om att slå in det och invänta någon speciell dag/händelse utan Alve fick det direkt.
Vilken lycka!

Morgonen efter vaknar jag när David går till jobbet. Alve är då redan vaken och uppe och leker. Hör hur han 'slamrar' med något. Ammar Annie....och vi råkar somna båda två. Vaknar en halvtimme senare och hör samma 'slamrande'. Trodde det var Alve som lekte i sitt lilla kök, men när jag smyger ut i vardagsrummet ser jag denna syn.




Han har alltså alldeles själv suttit och lekt med sitt Teletubbieshus i över en halvtimme! Han är helt inne i sin egen värld och mäker inte att jag kommer med kameran.

Det är härligt att se hur hans uppfinningsrikedom, kreativitet och logiska tänkande utvecklas. Alve hade sett något i min garderob som han ville ha. Jag sade bara nej och drog igen garderobsdörren. Sen går jag och borstar tänderna. Hör hur något släpas... När jag är klar ser jag detta.



Klart man hämtar en köksstol och klättrar upp själv, när mamma är elak och inte lyfter upp en så man når det man vill!


Kommentarer
Postat av: Erica

Ett litet tips! Fixa burkar/lådor med spännande innehåll som du är lite "snål" med...låtsas att de bara är för er vuxna. Lämna dem sedan lägligt för Alves att upptäcka...mysigt o spännande. Jag gjorde nya ganska ofta och de var så kul...enkelt och ändå utmanande.

2012-04-19 @ 19:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0