Piffning.

Nu ska ni inte tro att "Växthuset" är klart. Långt ifrån. Många timmars arbete kvar.... Men Eva kunde inte hålla sig längre. Idag blev det lite piffning.



Igår skulle David köpa de sista klädselbrädorna. Hans snälla fru hade skrivit en lista med exakta mått på vad som skulle handlas. Ändå kommer hennes käre make hem med 120mm breda brädor istället för 145mm. Hmpf.... Tack vare detta blev det några löpmeter brädor över och Evas hjärna började arbeta på högvarv. Nån timme senare var hyllan klar....tack vare att mannen alltså köpt fel brädor.  Idag har den målats. Och piffats!

Idag var det loppis-tajm. Åkte tillsammans med Annie och tillbringade 3 trevliga timmar på 4 olika loppisar. Blev lite piffnings-material till "Växthuset" bl.a. (och så klart massa barnkläder och några små leksaker). T.ex. var jag så klart tvungen att köpa det stora W som jag passar alldeles utmärkt hemma hos familjen Weber, tycker jag.

Köpte även ett bord för 150kr. Det är dock inte med på bild då det i skrivande stund är under målning. Ett vanligt litet enkelt bord i fulfuru.

Imorn ska det köpas mer färg så vi kan måla klart invändigt. (sen är det ju massa målning utvändigt oxå, men det ska jag försöka få min älskade man att göra...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0