Snö och panel.

Jag är inget big fan av vinter. Men när man har den här utsikten från vardagsrummet kan jag ju inte neka till att det är vackert.
 
Vi har blivit med bröstpanel i köket. Det var höstens inomhusprojekt när trädgården gått i ide. Men när vi väl satte igång och skulle åka och köpa brädorna var de slut..... och det tog 1½månad innan de kom in igen. Därav blev projektet lite försenat. Men när brädorna väl anlänt tog det ca 1,5h innan de satt på plats. Och sen var det bara på med bröstlisten. Nu återstår bara att dölja listens skruvskallar och lite annat småfix som att flytta upp klockan som nu ser lite felplacerad ut.
 

OCH.... idag ska jag åka och beställa tapet. Tror en  tapet skulle göra sig bra där ovanför. Igår hämtade vi hem några tapetprover. Eller ...hrmm... Ni som känner oss vet att "vi" egentligen innefattar MIG. Det är JAG som beställer brädor, JAG som väljer tapet o.s.v. Men min älskade make var faktiskt riktigt duktig med monterandet. Då vi dock inte är riktigt överens om tapetvalet kommer nog tapeten att förpassa sig upp på väggen innan David upptäckt vilken jag valt! ;-) Så vi får väl hoppas han inte läser detta inom en allt för snar framtid! Det blir en "mustig" tapet. Lite rörig och lite "för mycket" tycker David....och det kan jag hålla med om. Jag valde bort den.... men inser att jag inte kan släppa den. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag kan inte motstå den... Den kommer ju ta bort en hel del av den vita "rena" känslan....men jag tror att det kommer bli mysigt!

Vi får se hur lång tid det tar innan den anländer till butiken och när den kan komma upp på väggen.... Bildbevis kommer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0