Dagen idag.

Härlig lördag!
Vi började med frukost på Scandic Hotell, vilket smakade alldeles utmärkt! (Jepp, de hade pannkakor med sylt och grädde, vilket gör att jag ger högsta betyg!) Sen var vi ju så nära Amnesty-loppisen att vi ju självklart var tvugna att köra dit. Det var dock bara jag som lämnade bilen....vilket gjorde att jag skyndade mig in en snabbis. Hittade två väskor/korgar som för tillfället är på upp-piffning. Bild kommer när det är klart!

Ett litet stopp blev det även på BabyProffsen för inhandling av nappflaska. Alves favorit finns även i en mindre variant. Den måste så klart Annie ha....titta vad gulligt!



Sen skulle David iväg och döma fotboll, Alve sov....och mamma målade. Nu är pyssel-väggen klar i kidsens rum. Jag har satt upp och målat en ram, och i mitten är det magnetfärg (5 lager) och vit färg (4 lager) ovanpå. Även magneterna är hemmagjorda, rosa till Annie och ljusblå till Alve...så klart! =) Nu kan de sätta upp teckningar m.m. här..... Det ska alltså INTE sitta några teckningar och annat skit på kylskåpet, vilket i och för vore en omöjlighet då vi har inbyggd kyl och frys och det mig veteligen inte går att få fast magneter på trä.



Ett annat loppisfynd från förra veckan är denna lampa som fått ta plats i hallen. Tydligen en IKEA-lampa (som inte finns kvar i deras sortiment) Den var silvrig från början, men lite vit färg har ju ingen/inget dött av, så nu är den ännu finare enligt min åsikt!



Idag har det regnat....Temperaturen har legat runt nollan men tack och lov har det som kommit uppifrån varit ganska blött , vilket visserligen gör det slaskigt och äckligt ute, men min förhoppning är att snöskiten ska försvinna snart. För att spä på vårkänslorna blev det nya tulpaner och även en ny vas igår (som piffades till med lite brunt snöre).



Prick 20.00 somnade söta lilleman, som varit på så gott humör idag, och föräldrarna slog sig ner framför SvtPlay's livssändning. Dags för mello-mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0