Ego-tårta.


Jahapp...förra året blev det en fotbollstårta när David fyllde 30.
Vad skulle man hitta på i år????

Resultatet blev lite ego! Det blev en JAG! En Eva med en sparkande liten Annie i magen. Marsipanen ville dock inte räcka till, ville fastna i bordet, krävde mer florsocker, råkade bli blöt, krävde ännu mer florsocker....tiden gick....marsipanhelvetet blev alldeles torrt och sprack hela tiden.
Resultatet blev därför inte riktigt så bra som önskat. Men här kommer det i alla fall.




Det är vanliga sockarkaksbottar med ett lager vitchokladganache och ett lager jordgubbar i marsansås. Spacklad med grädde och sen vanlig gulvit marsipan färgad med chokladflorsocker samt sugerpastefärg. Och så avslutningsvis lite sockerpärlor...

En del av mig tänker:
1.) Jag vill göra om detta snart. Som en revansch. Nästa gång ska jag lyckas.....

En annan del av mig tänker:
2.) I helvete heller att jag gör om detta. Nästa gång blir det köpetårta!

Vi får väl se hur det blir.... Tur Alve är sommarbarn.
Då blir det kalas på gräsmattan och vanlig gräddtårta med jordgubbar!


Kommentarer
Postat av: Sarah Berthag Ljones

Tycker den blev superläcker!

2012-02-26 @ 07:39:30
URL: http://www.litencorrelin.se
Postat av: Vicky

Du vet att marsipanen smälter i direkt kontakt med grädde va? Tänkte att de kanske va ett av marsipan-problemen... Man kan avhjälpa det med att pensla marsipanen med flytande smör på baksidan. Tips tips. Jag tyckte tårtan blev jättejättefin! Du ska vara stolt!

2012-02-26 @ 14:44:20
Postat av: EVA

Vicky....problemen dök upp INNAN marsipanen lades på tårtan, så jag kan tyvärr inte skylla på det. =(

2012-02-26 @ 21:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0