En "Alve-fri" natt.

I natt bytte jag och David sida. Inte nåt politiskt eller så, utan redan geografiskt i sängen. Jag har alltid legat på Alves sida, men som för att förbereda lite för vad som komma skall så testade vi sidbyte.

Inför natten hade jag EN "regel" som jag önskade att han skulle efterfölja. Alve ska sova i SIN säng. (Hans säng är ju som en förlängning, eller snarare förbreddning, av vår säng.) Denna regel är skapad inte minst pga att Alve kissar mer på natten än vad som tydligen anses vara normalt enligt Pampers och Libero. Det är inte ovanligt att det är blött i sängen när han vaknar, och då har ju inte ens hela natten gått... (Nu har vi dock hittat en blöjsort som OFTA fungerar, men långt ifrån alltid) För att vi ska slippa byta lakan i vår säng flera gånger i veckan, alternativt sova på torkat kiss, är det bättre att han sköter kissandet i sin egen säng.

Dessutom, vilket kanske är den främsta anledningen, så tycker jag han ska lära sig vilket som är HANS säng och att det är DÄR han ska sova. Detta resulterar alltid i att jag brukar tillbringa natten precis på gränsen mellan min och hans säng.....för han ska ju alltid ligga med sitt huvud PÅ mitt. (Måste vara en mycket icke-ergonomisk ställning för en liten bebisnacke.)

I alla fall....denna enda "sova-i-sin-egen-säng-regel" struntade tydligen min kära man i. Bilden nedan är visserligen inte tagen i natt, men jag kan meddela att det inte är helt olik den bild man kan se i vårt sovrum just nu. Alve nanar i pappas famn....i vår säng. Tur de är söta i alla fall, så det är svårt att bli arg....




Känns lite konstigt att bara vända på sig i sängen och stoppa ner huvudet under täcket när man hör Alve vara ledsen och låta David ta hand om det.... OVANT! Vi får väl se om vi fortsätter så här....

Svårt att sova hade jag i alla fall. Är så sugen på att gå ut i förrådet, hämta slipmaskinen och ställa mig och slipa det bord jag 'loppade' hem för 80kr igår. Helt sjukt... Trodde han skrivit fel, att det egentligen skulle kosta 800kr. Det behövs bara slipas lite....och sen kommer det, tro det eller ej, INTE att bli vitt. Hur jag ska behandla det är dock inte spikat än, men det får nog faktikst överleva utan vit färg. Kanske håller jag på att bli sjuk. =)  Men till och med jag inser att jag INTE kan hämta slipmaskinen halv fem en onsdagsmorgon. Men jag kanske hinner senare idag...mellan rytmiken och Alves kompis-besök i eftermiddag. (Ja, kompisen har en trevlig mamma med sig oxå, så det blir kompis-besök för min del med!)  När det är klart kommer det bild, I promise!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0