NU räcker det, hälsar fru Blåval.

Fick senast idag frågan om jag längtade efter bebisen skulle komma ut, om jag tyckte det räckte att vara gravid nu. Trots all halsbränna och, ännu värre, mina förbannade sprattlande ben, så tycker jag ändå att det varit helt OK....hittills.

Men NU känner jag att, NU RÄCKER DET, TACK! Finns ju ingen ställning i sängen (ja, när jag ligger i den själv....inga snuskiga tankar) som känns någorlunda bekväm. Försök bädda ner en blåval lite fint....nä, precis, det går INTE.

Dessutom verkar det där som normalt anatomiskt uppbyggda människor kallar för magmun, ha gett upp verksamheten i min kropp. Halsbränna har jag ju som sagt haft i flera månader och jag har snart lagt ett halvt vårdnadsbidrag på dessa underbara små tabletter vid namn "Rennie". Nu krävs det dock saker av högre kaliber! Så fort jag lägger mig ner i en vinkel av mindre än 45grader rinner surt äckel upp i munnen. INTE gott alls! Så soffkuddarna har fått följa med in i sängen och jag på något sätt tant-ligger i nån märklig halvliggande ställning (Ser ni blåvalen framför er????). Nu ikväll funkade inte det heller så jag har gått upp igen och ska titta på Äntligen Hemma i soffan, tänkte jag.

Imorn ska jag ringa min apotekar-bästis och fråga What to do. Tror inte hon kan trolla bort någon blåval, men hon kanske kan berätta om det finns något som hjälper mot 45-graders-problemet.

God natt på er alla, önskar Fru Blåval.



Tillagt dagen efter:
Inte heller blir det bättre att att lilla Söta Säl-ungen (ja, jag vet....det heter 'kut', men det låter inte i närheten av så gulligt som säl-unge!) vill ligga som en liten koalabjörn på sin mamma så fort han vaknar på natten. Försök se bilden framför er...Blåval liggandes på rygg, uppallad på soffkuddar, med en stor-bebis på magen.

Som om inte detta vore nog så verkar Herr Haj's matematiska färdigheter försvinna totalt nattetid, vilket medför att han inte längre vet vad 50% av sängen innebär. Både övre och undre tentakler kan plötsligt spreta iväg, som för att försöka punktera blåvalen. Herr Haj har tydligen även en mer rundad geometrisk form baktill, vilket gör att denna rullar över på rygg stup i kvarten. Detta i sin tur medför att egendomliga och mycket icketillfredsställande ljud kommer ur dennes mun. 

Som  en extra liten parentes så vill den lilla håriga saken i familjen envisas med att sova på, alternativt emellan, matte/blåvalens ben, vilka som säkertligen är bekant lider av en grov form av restless legs och INTE uppskattar att någon/något ligger på dem. 

Sov-momentet är alltså ett långt ifrån exemplariskt och bekvämt moment i tillvaron för tillfället. 
Ja, vad ska man säga...? GÄSP!



Tillagt ytterligare lite senare, efter samtal med både barnmorska och vårdcentral
: Tyvärr kunde de varken hjälpa mig med säl-ungar, haj-tentakler samt dennes snarkningar eller vovvsingar sovandes på sprallande ben...... MEN  däremot kunde det ganska snabbt konstateras att det Fru Blåval lider av är magkatarr eller kanske t.o.m. magsår. Detta borde sjukvårdsupplysningen och förlossningen som vi var i kontakt med i söndags natt kunnat berätta.... Alltså ingen kräksjuka eller nåt annat smittsamt. Så nu har jag inhandlat omeprazol och håller tummarna för det ska underlätta i alla fall en liten, liten del av det icke-exemplariska sov-momentet.  

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ha ha! Jag tycker verkligen synd om dig! Men med detta roande uttrycksfulla skrivande sätt kan jag inte annat än att sitta o småle i soffan! Det e inte långt kvar nu!! Kramar

2012-02-22 @ 21:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0