Nya matbordet.

Häromdagen, precis när det var dags att stänga ner datorn och nana kudden, dyker det upp ett bort på Facebookloppisen. Ja, det såg ju fint ut... vi behöver ju dock inget matbord.... men vad står det...? 80kr????? Har de skrivit fel? Ska det stå 800? Äh, här gäller det att inte offra allt för många nanosekunder på tankeverksamheten (som dock började bli lite förslappad den här tiden på dygnet). "Jag köper" skriver jag och funderar sedan vidare... Jodå, det står 80kr. Jag får numret till försäljaren, ringer och bestämmer tid för hämtning dagen efter.

Först slipade jag själv en del av bordsskivan för att prova lite olika varianter av lack, olja och färg. Jag var väldigt överens om vilken jag tyckte var bäst (så det var bara för David att hålla med...) och igår, efter inhandling av lite grövre sandpapper, slipades bordsskivan och sedan blandade jag en grå olja med vid lackfärg (Om man får/kan göra så? Inte sjutton vet jag!) och gosade in bordet i min egen blandning med hjälp av en disksvamp. Torkade bort överflödig färg med en disktrasa och sedan var det dags att sova. Idag har jag slipat lite lätt med ett fint sandpapper. Tycker det blev en bra färg... Lite gråare nyans och ser då lite äldre och slitnare ut. Även resten av bordet så som kanter och benen ska givetvis få denna behandning, men det hanns inte med igår och vi (=jag) räknade ut att bordsskivan var tvungen att fixas igår kväll för att vi skulle kunna använda bordet i helgen när vi får besök av farmor & farfar. Inte kan man sitta och äta farmors köttbullar i soffan, vilket var Davids förslag (då han inte alls var sugen på att slipa sent en torsdagskväll).

Ser så klart lite annorlunda ut med ett gråbrunt bord i köket istället för vårt vita, men det är väl en vanesak. Och till er som undrar kan jag meddela att ingen feber eller annat som tyder på ett allvarligt sjukdomstillstånd har påträffats... Jag tyckte helt enkelt inte att detta bord passade i vitt! Måste Eva vara sjuk för att ta ett sådant beslut? Detta bordet är 12cm smalare och 10cm kortare än vårt gamla bord, trots att vi har i båda iläggsskivorna. Men det blir mysigare när man bara sitter där med familjen. Det vita stora bordet ligger dock under sängen, ifall det skulle behövas någon julafton eller så. (Eller om mamman i familjen helt enkelt får igenom sitt önskemål om fler eventuella framtida barn...)

MEN....nu skulle jag vilja ha nya stolar. Dessa passar inte alls till detta bord. Fel stil och för höga. Skulle man ha vägarna förbi någon lopppis kan man ju alltid spana efter några passade! =)


Kommentarer
Postat av: lisbeth ranmar

det krävs en enklare,lägre pinnastol, tror vi! Lycka till!!!



2012-02-10 @ 22:50:56
Postat av: lisbeth ranmar

det krävs en enklare,lägre pinnastol, tror vi! Lycka till!!!



2012-02-10 @ 22:52:41
Postat av: Linda

Lite sjuk är du nog allt. :) Men det blev ju fint! Jag hänger gärna med på loppisrunda! :)



Kramar

2012-02-10 @ 23:17:21
URL: http://www.colorfullife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0