Nytt i huset

Har blivit helt pysseltokig de senaste veckorna. Massa nya loppisfynd, massa vit färg, lite nya idéer....och VIPS så har man lite nytt här hemma till nästan ingen peng alls!


Det började med den här tallrikshyllan som jag fyndade på Facebookloppisen. Brun och ful var den så klart....men med lite vit färg, lite krokar från Indiska, lite andra loppisfynd från bl.a. Myrorna, mormors gamla kakfat och antika recept m.m. så blev den så här fin! Gillar den jättemycket!



Även trä-lådan, som nu fungerar som hylla på väggen, fyndades på Facebook...fast på Varbergs loppis-sida. Bra att här päronen där! Fick dock såga av 'ett bräd-lager' för att den inte skulle bli så djup. Och så lite vit färg, så klart. Boken är en födelsedagspresent från finfina Katharina Ståhl.



Igår gjorde jag (vi...David hjälpte till med att såga) denna tavelhylla som snabbt fylldes med tavlor på älskade familjen. Önskar jag kunde Photoshoppa bort den hemska högtalaren....IRL!!!!



Igår morse, när jag var pysselsugen redan 5.15, fick lampan byta plats och hamnade här bredvid fåtöljen. Den beige IKEA-fotpallen såldes till förmån för den här finare mörkbruna. Till Alves stora förtjusning går locket att ta av och gömma saker i. Första dagen letade vi som gnuer efter fjärrkontrollen.....



En gammal "guldig" lampfot med icke-fungerande sladd (behöver jag säga att det var ett loppisfynd?) fick ny sladd, vit färg och ett pimpat lampskelett.



För tre guldtior inhandlades denna på BOIS loppis i Varberg.

Vit färg, en list, höstnät och tyg istället för speglar, nya handtag....och VIPS....



...här hänger den nu på väggen in mot badrummet, som jag tapetserade utan Davids vetskap i fredags eftermiddag. Även spegeln, ljusstaken och plåtburken är så klart loppisfynd, samtliga fixade med lite vit färg.



Den här godingen stod och skrek på mig så fort jag kom innanför dörren på RödaKorsets secondhand förra veckan....

Och här står den nu:


Årets första tulpaner (fick av mamma!) och ännu en loppis-spegel.


Som ni förstår har det blivit en del målande här hemma. Inte konstigt jag har vit färg på händerna jämt och ständigt.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0