"Sista" projektet.

Nej, FY, det lät tragiskt! Riktigt så illa är det inte. SENASTE projektet låter nog bättre. Men med 'sista' så menar jag att det är sista planerade projektet....nu har jag inget mer i skallen som jag skulle vilja ändra. Här inne alltså....
Snart är det dags att börja med växthuset - Tjohoo! (enligt mig) Hmpf! (enligt David)

Såna här gamla "dörrar" har jag sett på bilder lite här och där. En natt när jag satt vaken bestämde jag mig för att en sån ville jag oxå ha. Efterlyste gamla brädor på Facebook (underbart ställe!). Några timmar senare (när normalt folk vaknat) fick jag svar från Ida i Getinge om att 'tak-gubbarna' lämnat lite gamla vindskivor på deras gräsmatta. Bara att åka och hämta... Det gjorde jag! Tyvärr hade Ida (som själv var på jobbet) inte informerat sin käre make om detta, vilken blev liiiite fundersam över vad det är för tok som står i hans trädgård och sågar brädor och lastar upp på bilens tak.
Brädorna var verkligen dyblöta och halvt ruttna....men efter 2 veckor på tork i arbetsrummet (varav den första veckan luktade det mögel i hela huset), så var de torra nog att såga till och skruva ihop. Sen stod dörren nästan en vecka till på tork.... och häromdagen var det dags att måla och sätta upp krokar. Resultatet blev som jag önskat!





(Jag vet att jag sagt det förr, men jag säger det igen: Fy vad jag inte gillar dessa fula högtalare!
Älskling när ska vi köpa de där små vita som vi hittade?)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du är helt galen :) Pyntar, fixar å donar!!! När är det dags för lillknyttet att titta ut? Inte långt kvar väl?



Resultatet ser strålande ut!!!

2012-03-15 @ 10:16:42
URL: http://pi.digeshult.se
Postat av: Linda

Det blev ju jättefint!! :) Och jag hoppas att det inte är sista projektet, hihi.

Kramar

2012-03-15 @ 10:30:39
URL: http://www.colorfullife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0