Härliga fredag. Härliga ungar.

Idag har vi haft besök av en fin vän, ett snabbisbesök av en annan fin vän och sedan varit på besök hos en tredje fin vän. (Älskar Kvibille och allt trevligt folk som finns här!!!! Skulle inte trivas alls lika bra utan er!)
 
På eftermiddagen var det bad-tajm!
 
Alve badade. Check!
 
Annie badade. Check!
 
 
 
Mamma badade. Check! (Det slipper ni dock se bilder på!!!!!! Vill ju inte förstöra helgen för er!)
 
Minie badade. Check! (inte helt uppskattat!)
 
 
Efter badet var det dags att laga mat. Alves sista små matbitar gav han till Minie som slickade tallriken ren. När jag kom ut i köket ser jag att tallriken som Minie ätit från är borta. Jag tittar mig omkring (ifall hon puffat iväg den med nosen medan hon åt) men ser den ingenstans. Då frågar jag Alve. Han går direkt fram till diskmaskinen och öppnar den och pekar. DÄR var den ju! Han visste ju att den ska ställas där när Minie är färdig.
Lite senare är dock tallriken ute ur diskmaskinen igen. Alve trodde nog att den blir ren bara man ställer in den i diskmaskinen. (Ja, det vore ju miljö- och energivänligt!) Jag påpekar att den fortfarande är lite smutsig (dock inget som syns, eftersom ovan nämnda hund tydligen gillade det som serverades!). Alves lösning är då att ta tallriken till sitt leksakskök, ta fram diskborsten och "diska" den.
"- SÅ, nu fin...."
...och så satte han in den i skåpet där den brukar förvaras. Smart unge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0